13 oktober

14 oktober 2017 - Rundu, Namibië

13 oktober 2017, van River Dance Lodge naar nKwazi Lodge Rundu
De River Dance Lodge is echt heel luxe, vergeleken met veel andere campsites waar we gestaan hebben. Hier hebben we ons eigen douche gebouwtje met gekko en spinnen, maar toch.
Na het afrekenen, 711 Namibische dollars, omgerekend 50 euro max, voor 4 personen kamperen, 4 biertjes, 2 tonic en een cola, zijn wij gaan rijden naar Rundu. Daar moeten Ron en Klazien naar een garage om hun waterpomp te laten repareren en de achterlichten en de elektra in de camper. De afstand van 179 km afgelegd in krap 2,5 uur toen zoeken en vragen naar de garage. Uiteindelijk ging Ron het vragen bij een Toyota dealer en daar stond een klant die gelijk ging bellen voor hem. 10 minuten later stond de man van de garage voor ons en konden wij achter hem aan rijden naar zijn workshop.
Uren zijn 3 mannen bezig geweest, achterlichten en elektra gemaakt, maar de diagnose van de pomp was slecht, niet meer te repareren. Dus er wordt een nieuwe pomp besteld en die hopen ze morgen om 11.00 uur binnen te hebben. Dan zit de pomp er met een half uurtje onder. Maar goed, al met al heeft dat bij elkaar een dag gekost of gaat het kosten, want morgenochtend is het wachten tot het gedaan is, de klus.
Daarna tegen 4 uren op de camping gearriveerd. Ingeboekt en daarna even lekker iets gaan drinken en tegen half 6 aan het eten begonnen. Bbq met witte bonen in tomatensaus. Het vlees was lekker maar een beetje taai, net als de shaslicks van gisteren. Beetje jammer, want meestal hebben we hier juist zulk lekker vlees. Na het eten nog een kaartje gelegd en daarna naar bed.

1. Ino Kalker:
    14 oktober 2017
    Het is boeiend om te lezen hoe je in zo'n ruig gebied met de auto kunt rijden. Je komt dan nog eens ergens! Goed om te lezen dat jullie ook veel en bijzondere dieren zien, unieke ervaring.