18 oktober

21 oktober 2017 - Nationaal park Etosha, Namibië

18 oktober 2017, van Halali naar Okaukuejo
Onderweg weer heel veel wild gezien, o.a. een grote groep giraffes. Diverse olifanten die vlak voor ons de weg overstaken, dat blijft toch wel een heel bijzondere ervaring hoor, die grote dieren zo vlak voor je langs lopen. Ook zagen we een Kori Bustard die aan het baltsen was. Dan zetten ze een keelzak op en hun staartveren. Erg leuk om te zien.
Staan nu op de campsite, helaas een beetje achteraf, maar ja, het kan niet altijd feest zijn. Betekent wel dat je tenminste 5 minuten nodig hebt om bij toilet en douches te komen. Verderop hangt een heel groot weversnest. Dat zijn kleine vogeltjes die met 10 tallen in zo’n nest wonen. Heel bijzonder.
Voor onze camper heeft een bush eekhoorn familie een hol. Heel leuk, want zij komen er steeds uit en naar je toe om te kijken of er iets te halen valt.
Vanavond weer uit eten en daarna ongetwijfeld nog even naar de waterhole. Ook hier is altijd wel iets te zien. Het was gisteren trouwens zo’n 39°C. Best wel warm. Er wordt dan ook heel veel water weggewerkt. Wel prettig is dat het ’s nachts wel iets afkoelt. Trekken altijd even de deken over ons heen.

1. Aad van der Meer:
    22 oktober 2017
    Blijft daar een belevenis om rond te rijden. Leuk zo'n boom met de wevers nest, kan daar erg van genieten, zijn ook mooie vogeltjes. En de eekhoorns blijven een genot om te zien, je maakt gelijk ook veel foto's ervan, tenminste ik.
    Leuk om dit te blijven lezen.

Groeten Ankie en Aad
  2. Toos de Raat:
    25 oktober 2017
    Wat is het warm daar heel veel gezien wat een beleving Gr