19 oktober

21 oktober 2017 - Nationaal park Etosha, Namibië

19 oktober 2017, van Okaukuejo naar Olifantsrus camp in Etosha National Park
De plaats die wij hier hebben is zeker 100 meter van het toiletgebouw. Dus je moet wel op tijd bedenken dat je moet gaan, anders red je het mogelijk net niet. We zijn na het ontbijt gaan rijden naar het volgende kamp waar wij 2 nachten staan.
Onderweg veel giraffes gezien en diverse roofvogels. Deze zaten bij een dood jakhalsje, maar toen wij aan kwamen rijden vlogen ze, helaas, weg. Ook een secretarisvogel die ik probeerde te fotograferen, bleef maar weg vliegen, helaas, nou ja dan niet.
Ineens spotte Klazien een leeuw. Helaas zagen wij alleen nog de zwaaiende staart, soms zit het mee, soms niet. Onderweg ook nog een giraffe gezien met 2 kleintjes, echt super schattig. Ook nog eeen gazelle met een jong, ook heel lief.
Onderweg veel waterholes bezocht waarvan er de nodige helaas droog stonden. Vlakbij een dam zag ik ineens een leeuw onder een boom liggen. Dus even gewacht misschien komt hij/zij nog in beweging, helaas niet, gekeken en gefotografeerd. Daarna naar alweer een waterhole gereden en jawel, daar was het super druk met beesten, ondanks het feit dat er 2 leeuwen lagen. Er stonden echt heel veel gemsbokken, zeker 15 struisvogels, heel veel zenuwachtige zebra’s, elke beweging van de leeuwen deed ze schrikken. Ook heel veel gnoes stonden er en gazelles, kortom het leek de ark van Noah wel. In de verte zagen we nog een giraf lopen, die durfde het denk ik niet aan om te komen drinken. Zij zijn wel erg kwetsbaar als ze zo vooraf en door de poten gezakt staan te drinken. Waarschijnlijk hadden de leeuwen hun buik nog vol, want zij zijn niet in beweging gekomen toen wij er stonden.
Bij een andere waterhole even snel de lunch uit de camper gepakt, je mag eigenlijk niet uit je wagen, maar je moet toch wat. Een paar kilometer verderop was een rest stop, maar ik dacht dat die al gepasseerd was. Beetje jammer.
Nu zitten we op, wat mij betreft, de leukste camping van Etosha, deze bestaat pas 3 jaar. Prachtig aangelegd en met een uitkijkpunt in een waterhole. Gaan wij na het eten even naar kijken.

1. Aad van der Meer:
    22 oktober 2017
    Bij de waterhole's zitten toch het meeste wild en is het leuk om daar een tijdje te staan om alles mee te maken, wel zien jullie erg veel dieren onderweg. Goed dat jullie nu een paar dagen op een mooie camp site staan.
    Groeten Ankie en Aad
  2. Ino Kalker:
    23 oktober 2017
    Jullie zien weer veel en verschillende dieren, mooie ervaring! Ook bijzonder om te lezen dat het in de nacht zo koud kan zijn, terwijl het overdag altijd warm is. Zo een grote temperatuurwisseling. Leuk om dit in jullie verslagen te lezen, blijf er van genieten!