20 oktober

21 oktober 2017 - Nationaal park Etosha, Namibië

20 oktober 2017, Olifantsrus in Etosha National Park
Vannacht wakker geworden van de kou, dus alsnog het dekbed erbij gepakt. Vanavond maar gelijk op het bed leggen, scheelt weer opstaan. Vanochtend na het ontbijt naar de uitzichttoren gewandeld. Dat is echt een te gekke plek. Je wandelt er naar toe over een omhoog gaand looppad en dan zit je in een overdekte schuilhut met rondom ramen, echt geweldig. Die toren staat in de waterpoel en daarin stond gisteravond ineens een, denk ik, zwarte neushoorn. Super tof.
Jos had gezien dat je hier ook kunt eten, dus hebben we hier geluncht met een laat ontbijt. Moest even heel erg please zeggen, maar de kok wilde uiteindelijk wel vier ontbijtjes maken, ook al was het na elf uur geweest. Daarna naar de uitkijktoren gewandeld, maar door de warmte was het echt wel rustig. Op zeker moment kwam er een eenzame bull aanlopen. Daar hebben we ons even mee geamuseerd en zitten nu op de camping plaats.
Morgen wordt het blazen want er moeten 354 km worden afgelegd waarvan de eerste 70 km gravel. Dus wij gaan proberen zo vroeg mogelijk te vertrekken, want onderweg moeten ook nog boodschappen gedaan worden en er moet getankt worden.
Vroeg naar bed dus.

1. Aad van der Meer:
    22 oktober 2017
    Denk dat ze daar wel aardige mensen zijn. Jammer dat het zo warm is. De dieren hebben daar ook veel last van. Succes morgen met de rit.
    Groeten Ankie en Aad