21 oktober

21 oktober 2017 - Ruacana, Namibië

21 oktober 2017, van Olifantsrus in Etosha naar Kunene River Lodge
Op een ongelofelijk vroeg tijdstip opgestaan, nl. 05.15 uur. Dan doet niets het, want licht en water worden uitgezet en gaan pas om 06.00 uur aan. Dus een beetje opfrissen in de camper, ontbijten en om 06.30 uur stonden wij voor een gesloten camping poort. Al snel kwam er iemand om de poort open te maken en konden we op pad.
De eerste 66 km is gravel, maar in een krappe anderhalf uur stonden wij bij de uitgang. Banden weer op spanning gebracht en rechtsaf het park uit. Daarna ruim 200 km over asfalt gereden naar Ruacana. Dat is een gat van niks maar konden er tanken en een beetje boodschappen doen. Nou ja, een beetje. 8 grote flessen water van 5 liter, 2 broden, 8 yoghurt, cornflakes, kaas en bier, eieren, en het nodige blikvoer. Het is ten slotte wel vakantie, ook voor Klazien, die het meeste koken voor haar rekening neemt.
Daarna ging de asfalt weg over in gravel en soms wat zand en heel wat keien. De route was 45 km en ging naar beneden, omhoog en slingerde zich door een heuvelachtig gebied. Was weer een heel avontuur. Om uiteindelijk uit te komen bij een prachtige lodge met campingplaatsen aan het water, de rivier Okavanga. Aan de overkant ligt Angola.
Hier blijven wij 2 nachten en wij gaan hier vanavond lekker uit eten. Mogelijk ook nog een keertje ontbijten en we willen een boottochtje maken, een sundowner. Moet leuk zijn, lijkt ons.

1. Mieke:
    21 oktober 2017
    Wat ontzettend fijn om door het lezen van jullie verhalen een beetje mee te mogen reizen.
    Veel liefs van ons. XXX
  2. Carla:
    22 oktober 2017
    Ineens weer een heleboel verhalen ! Top!
    Weer leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Ook op Facebook. Het is echt weer een super reis.
  3. Toos de Raat:
    25 oktober 2017
    Wat geweldig ik leef met je mee hopen daar nog eens te komen .veel wild en gevogelte gezien geniet nog van deze week Gr