Maun

4 oktober 2017 - Maun, Botswana

3 oktober 2017, Van Gobabis naar Ghanzi.
Gisteravond lagen wij er natuurlijk al vroeg in dus ook weer vroeg wakker. Er zat in de badkamer een spin van formaat aaibaar, maar ik hou niet van dat formaat dus ik heb ‘m doodgemaakt en doorgespoeld.
Na het douchen lekker een bakkie gezet en gewacht op onze medereizigers voor het ontbijt. Tot ons plezier kwam Bobo al om 9 uur de andere camper afleveren. Dus beide tassen leegmaken, al andere goedbedoelde rommel overhevelen en klaar voor vertrek. Oh nee, nog even betalen, dat werd zeer gewaardeerd.
Daarna toch weer even naar de Spar voor o.a. toiletpapier, een niet onbelangrijk item voor onderweg.
Wij moesten nog tanken en dat ging toch echt wel ontzettend langzaam. Zowat een half uur staan wachten ook omdat wij steeds ergens anders naar toe gedirigeerd werden. Maar uiteindelijk is het toch gelukt en konden wij verder.
Het was een lange rit, zo’n 359 km. Maar wij hadden een heel leuke campsite bij de San people. Mooie plek midden in de bush. De zon ging spectaculair onder. Na het eten, rode kool met een bal gehakt, nog een poosje zitten kletsen en geluisterd naar het optreden van een groepje San mensen iets verderop. Was erg leuk. Weer op tijd naar bed. Het bed klaar maken is ook nog wel even een dingetje. Maar ook weer gelukt. Het is warm hier dus dat is het ook in de camper waardoor slapen wat moeizamer gaat.

4 oktober 2017, Van Ghanzi naar Maun.
Vannacht meerdere keren wakker geweest en uiteindelijk om 6.00 uur opgestaan. Een koude douche genomen, ik had de verkeerde gepakt, want de rest van de familie had een lekker warme douche.
Na ons eerste bush ontbijt om even 8.00 uur gaan rijden naar Maun. Onderweg zie je heel veel vee langs de weg grazen, koeien, ezels, geiten en paarden. Dus een beetje opletten is handig, je moet er niet aan denken dat je een beest onder de wielen krijgt. Er liggen even goed heel wat kadavers.
Onderweg nog meerdere controles gehad, m.n. in verband met vlees en andere aan dieren gerelateerde voedingsmiddelen. Ook moesten we onze schoenen ergens ontsmetten en werden de banden ontsmet. Geen idee waarmee, maar je komt er niet onderuit, iedereen moet door die controle. Er werd nog gevraagd of we melk en zo in de kar hadden, daarop hebben wij maar nee gezegd, anders ben je alles kwijt.
Na koffie en lunch kwamen we in Maun aan. Eerst de permits voor de parken opgehaald, anders mag je er niet in. Dan ben je zo ongeveer van je spaargeld beroofd en mag je de parken in. Daarna naar de Spar gereden en alweer boodschappen gedaan, want moeten na vanavond 5 dagen onszelf voorzien van eten en drinken. Geen winkels hier in de parken en ook geen stroom en internet. Naar de camping gereden en dat is echt weer een mooie plek. Staan aan het water en het stikt hier van de vogels, geweldig. Ook heel veel apen dus dat is wel opletten anders ben je zo alles kwijt.
Voor vanavond nog even een tafeltje gereserveerd in het restaurant hier. En ze hebben ook Happy Hour, dus daar gaan we ook even gebruik van maken. Zo even lekker douchen en omkleden en dan gaan we erop uit.

Tot over een dag of 6

1. Carla:
    4 oktober 2017
    Gelukkig geen vervelende dingen meer. Kijk uit naar het volgende verhaal. Tot over 6 dagen!😀