Namibie

3 oktober 2017 - Ghanzi, Botswana

Zondag 1 oktober 2017
Gisteren al de tassen ingepakt en zaten, zoals gewoonlijk, goed binnen het aantal kilo’s dat wij mogen meenemen. Vanochtend heeft Jos eerst de Formule 1 gekeken en daarna zijn we nog even op de was en schoonmaaktoer gegaan. Om kwart voor 5 was Carla er al. En zo stonden we ineens om half zes al op Schiphol. Gewacht op Ron en Klazien waar we om 6 uur mee hadden afgesproken.
Bij het inchecken werden we geholpen door Yolanda, waardoor alles lekker soepel verliep. Door naar de douane waar echt alles tegenwoordig uit de tas moet en in een bakje moet worden gelegd. Daar ben je dan wel even mee zoet. Vervolgens de scan in en daarna een best wel grondige fouillering.
Alles gaat tegenwoordig automatisch dus ook de paspoort controle. Ron en ik stonden in de verkeerde rij. Er stond iemand voor ons die het niet snapte of er was iets met z’n pas. Duurde best wel iets langer dan bij de andere rijen.
Maar goed, ook dat is gelukt en nu zitten we te wachten tot we gaan vliegen. Hebben een hapje gegeten en daarna nog koffie gedronken en nu zijn wij er klaar voor.

Maandag 2 oktober 2017
Na een voorspoedige vlucht duurde het dik een uur voor wij door de douane waren in Windhoek. Op het vliegveld werden wij opgehaald door iemand van Bobo campers bij wie wij de campers hebben gehuurd. Al snel werd duidelijk dat onze camper er nog niet was en dat wij een 4x4 met tenten op het dak mee kregen. Dat was wel even een teleurstelling want wij dachten alles toch wel goed geregeld te hebben. Maar ja, dit is Afrika niet waar. Uiteindelijk heeft men geregeld dat wij de eerste nacht niet in die tenten hoeven te slapen maar in een kamer op onze eerste camping, Xain Quaz. Is toch wel even iets fijner.
De uitleg bij Bobo duurde veel langer dan gedacht dus het was al bijna 3 uur voor wij daar wegreden. De afstand naar Gobabis is bijna 200 km, dus dat was gelijk op de eerste dag al stevig doorrijden. Op zoek naar de Spar in Gobabis en daar alvast een en ander ingeslagen. Onderweg al veel wild en vogels gezien, zoals wrattenzwijn, Yellowbilled Hornbill, korhoen, parelhoen, struisvogels. Uiteindelijk om half 7 aangekomen bij de camping. Daar bleek dat wij hier 2014 ook gestaan hebben. Prima plek waar ook geweldig lekker gegeten kan worden. Dus dat hebben wij maar gelijk gedaan. Was echt heerlijk. Super lekker stukje bieffilet met gebakken aardappeltjes, gegrilde mais en een heerlijke salade erbij. Daarna gelijk naar bed. Morgen weer een dag en met een beetje mazzel komen ze om 10.00 uur onze camper brengen op de camping.
Dat van de camper is niet het enige dat fout ging. Klazien is bij de douane helaas haar camera vergeten. Ging heel chaotisch en druk. Echt heel jammer. En gisteravond ging Jos z’n gehoorapparaat kapot. Kortom een beetje valse start. Maar inmiddels een Hoopoo gezien en een Yellowbilled Hornbilll gezien.

1. Wilma en Antoine:
    Jos en Yvonne,
    We hebben met verbazing jullie verslag bekeken. Wat een verslag, je moet maar zo denken het kan alleen maar beter gaan. Alle pech heb je hopenlijk nu wel gehad.
    Wij wensen jullie nog een fijne vakantie toe en veel plezier.
    Groet vanuit Spanje,
    Wilma en Antoine
  2. Toos de Raat:
    3 oktober 2017
    Hoi Jos en Yvonne , wat een start, die pech heb je gehad ,nu genieten met de camper fijne tijd .gr Toos 😎👍😍🍷
  3. Carla:
    Hoi Jos en Yvonne.
    Een kleine valse start maar vanaf nu genieten. Krijgt Klazien haar camera wel weer terug of is ie nu gewoon kwijt? En kan Jos zijn gehoorapparaat maken? Ander wordt het hard praten. 😂
  4. Jan en Asta:
    Hoi Jos en Yvonne,

Wel matig om de vakantie mee te beginnen. Nu verder genieten van al het moois daar. Toch netjes dat ze de camper nog komen ruilen.
    Veel plezier gewenst en Groetjes aan Ron en Klazien.
  5. Hans &Diny:
    4 oktober 2017
    Hallo Jos en Yvonne wat een avontuur zo in het begin van de reis gaan jullie nu maar lekker genieten van het mooie land Groetjes Hans&Diny