12 oktober

12 oktober 2017 - Kooskia, Verenigde Staten

12 oktober 2017, van Nambwa Lodge naar River Dance Lodge net voorbij Divundu
Vanmorgen om kwart voor acht weggereden vanaf de campsite. Gelijk de River loop route genomen. Dat klinkt als een weg maar is niet veel meer dan een spoor dat je volgt. Mooie route langs de rivier, waar we meerdere nijlpaarden zagen. Ook weer diverse bokkensoorten, maar zijn niet stil blijven staan om foto’s te maken. Wij wilden zo gauw mogelijk die weg het park uit gehad hebben.
Op zeker moment moet je terug naar het hoofdspoor, weer heel veel zand, maar konden weer terug naar de River loop. Daar ging het alsnog bijna fout, maar gelukkig trok Jos de auto goed door het ineens erg rulle zand en kwamen we weer op iets vastere grond te rijden. Waren allebei erg blij dat we uiteindelijk weer op gravel stonden. Spanning op de banden gedaan, dat is nog wel een klusje, maar is ook weer gelukt.
Vanaf daar was het 190 km naar Divundu. Daar bij een soort simpele Aldi boodschappen gedaan. Daar zag ik voor het eerst een hondje met halsband. Toen doorgereden naar de benzine pomp. Dat gaat wel een beetje op z’n Afrikaans, dus dat heeft wel een half uurtje geduurd voor we allebei weg konden.
Terwijl we stonden te wachten hoorde ik ineens een hoop kabaal. Aan de zijkant van de pomp verkochten vrouwen groenten. Daarom heen lagen wat honden te slapen, rijdt er ineens een klojo zo over zo’n slapende hond. Jesses, wat afschuwelijk was dat. Arme beest spartelen om onder de auto vandaan te komen. Vrouwen schreeuwen, mannen bij pomp lachen, hier geven ze niet veel om de honden die hier lopen. Toen ik later weer keek, was de hond weg, dus misschien viel de schade mee.
Daarna door naar de volgende Lodge, de River Dance Lodge, jawel, je raadt het al, aan de rivier. Was weer een zandpad om er te komen, maar staan nu wel op een geweldig mooi plekje met onze eigen badkamer. Toppie! Vanavond bbq. Vlees op een stokje en knoflookbrood.
Tijdens de lunch, eiertosti’s, zaten er 2 gelige vogels die echt het eten van ons bord pikten. Klazien hield haar hand op met een stukje tosti en jawel, er kwam er 1 op af. Erg leuk. Gelijk een foto van gemaakt. Morgen naar Rundu, waar Ron zijn camper moet laten maken. De omvormer is kapot, waardoor zij geen water meer kunnen oppompen, en ze hebben geen elektra.

1. Marjolein:
    Heel veel plezier nog en voorzichtig aan!! Liefs van Carel en Marjo
  2. Carla:
    12 oktober 2017
    Juliie genieten weer volop. TOP om alles weer te lezen😙
  3. Koos en jannie:
    12 oktober 2017
    Geweldig wat jullie allemaal gezien hebben. Erg leuk om zo mee te kunnen genieten
  4. Toos de Raat:
    14 oktober 2017