23 oktober

24 oktober 2017 - Opuwo, Namibië

23 oktober 2017, van Kunene River Lodge naar Epupa Falls Lodge en campsite
Na een zeer plezant ontbijtje zijn wij via een zeer BMX achtige weg gaan rijden naar Epupa. In het eerste uur hadden wij 12 km afgelegd. Omdat wij er nog iets meer km’s moesten afleggen, toch maar op zoek gegaan naar de hoofdweg. Aangezien de mannen kanjers zijn, hebben we die natuurlijk algauw gevonden. Daarna schoot het een stuk meer op. Wij waren om 13.00 / 13.30 uur bij de camping en hadden toen in totaal 94 km afgelegd. Onderweg passeerden wij een heleboel kleine Himba nederzettinkjes. Deze mensen leven nog op traditionele wijze en zien er ook nog traditioneel uit. Althans de meesten.
Op de camping, alweer een prachtige plek aan de Kunene rivier, kwam Jos erachter dat de accu van de camper, die voor licht, water en koelkast zorgt, niet was opgeladen onderweg. Dat is lastig hoor, als je koelkast het niet meer doet en je de wc niet door kunt spoelen. Lantaarntjes hebben wij bij ons, dus licht hebben we altijd wel.
Na een lunch van crackers zijn wij in de hitte naar een waterval gelopen. Het water staat heel laag, dus de waterval was niet super spectaculair, maar wel heel leuk om even gezien te hebben. Als het water hoger staat zal het vast veel spectaculairder zijn, maar dat zullen wij niet gaan zien. Daarna terug gelopen naar de camping en gebeld met Bobo, omdat er een monteur bij de kapotte accu moet komen. Iemand van hier heeft zijn telefoon beschikbaar gesteld en die hoefde er niets voor te hebben. Hoe lief is dat. Hebben hem maar een shirt gegeven, waar hij helemaal happy mee was.
Het ging ook hier weer in de middag flink waaien. Ron, Jos en Klazien gingen lekker zwemmen en ik heb even lekker een tijdje zitten lezen. Lekker speklappen van de bbq gegeten met boontjes en pindasaus. Heerlijk.

1. Aad van der Meer:
    26 oktober 2017
    Leuk om te lezen hoe jullie rijden en hoe de weg was. Weet niet of het een grapje was van de Chauffeurs. Jammer van de waterval en hoop dat de laden van de accu snel gemaakt kan worden.
    Groeten Ankie en Aad van der Meer