Schiphol

3 oktober 2017 - Amsterdam, Nederland

Zondag 1 oktober 2017
Gisteren al de tassen ingepakt en zaten, zoals gewoonlijk, goed binnen het aantal kilo’s dat wij mogen meenemen. Vanochtend heeft Jos eerst de Formule 1 gekeken en daarna zijn we nog even op de was en schoonmaaktoer gegaan. Om kwart voor 5 was Carla er al. En zo stonden we ineens om half zes al op Schiphol. Gewacht op Ron en Klazien waar we om 6 uur mee hadden afgesproken.
Bij het inchecken werden we geholpen door Yolanda, waardoor alles lekker soepel verliep. Door naar de douane waar echt alles tegenwoordig uit de tas moet en in een bakje moet worden gelegd. Daar ben je dan wel even mee zoet. Vervolgens de scan in en daarna een best wel grondige fouillering.
Alles gaat tegenwoordig automatisch dus ook de paspoort controle. Ron en ik stonden in de verkeerde rij. Er stond iemand voor ons die het niet snapte of er was iets met z’n pas. Duurde best wel iets langer dan bij de andere rijen.
Maar goed, ook dat is gelukt en nu zitten we te wachten tot we gaan vliegen. Hebben een hapje gegeten en daarna nog koffie gedronken en nu zijn wij er klaar voor.

Zondag 1 oktober 2017

1. Ino Kalker:
    3 oktober 2017
    Inchecken is tegenwoordig omslachtig. Maar nu op weg naar de bestemming: genieten maar!
  2. Wim Bentvelsen:
    4 oktober 2017
    Hi Yvonne en Jos, leuk jullie verhalen te lezen. Weer een hele onderneming en ook nu mogen we getuigen zijn van jullie mooie reiservaringen. Lees ze graag! Het is al een paar dagen gaande, maar enjoy the rest of the journey ....