16 oktober

21 oktober 2017 - Nationaal park Etosha, Namibië

16 oktober 2017, van Sachsenheim guestfarm naar Halali in Etosha National Park
Toen wij om half 6 opstonden was het nog donker! Tot nu was dat niet het geval, maar ja. Toch maar even opgefrist en ontbijt gemaakt en gegeten. Daarna al voor 7 uur op weg naar Etosha. Er stond al een flinke rij voor de poort van Namutoni. Uiteindelijk ging het nog vrij snel en reden wij iets na 7 uur het park in.
Onderweg naar het park al steenbokjes en duikertjes gezien, en ook een kudu en een gemsbok. In het park de eerste uren heel veel gezien. Onder andere een neushoorn, kudu’s, impala’s, gazelles, gnoes, giraffes, heel veel olifanten weer, tsessebees, heel veel Damara dik-diks, secretaris vogel en kori bustards, korhanen, prachtige bee eaters, geen idee welke. Ook hebben wij een struisvogelechtpaar met kuikens gezien. Altijd schattig. Kortom hebben onze ogen weer uitgekeken. Helaas kwamen wij er na het maken van een heleboel mooie foto’s achter dat de laatste nieuwe body (camera) van Jos kapot gegaan is. Helaas geen foto op het kaartje. Dat is echt balen als een stekker.
Hadden om 17.00 uur afgesproken bij de receptie maar waren het al eerder zat. Dus even wat gaan drinken en toen toch nog maar een rondje gereden. Later bleek dat wij elkaar net gemist hadden bij de receptie. Bij het registreren gelijk diner besproken, buffet. Was erg lekkere soep, en heel mals beef. Heerlijk.
Daarna nog even naar de waterhole gewandeld. Er stond een flinke kudde olifanten te drinken. Altijd leuk om naar te kijken. Toen zij weg waren kwam er een neushoorn om te drinken. Die liep,weer richting de bebossing maar kwam even later weer terug gevolgd door een andere neushoorn die een kleintje bij zich had. Hoe leuk is dat? Daarna weer richting campsite gelopen en na nog wat nakletsen om even na 22.00 uur naar bed gegaan.

1. Aad van der Meer:
    22 oktober 2017
    Dat is balen na zoveel moois te hebben gezien, dat de camera stuk was. Maar waren er veel soorten dieren om te spotten echt eigenlijk onvoorstelbaar, wel gave om te mee te maken. gelukkig staat op jullie harde schijf.
    Groeten Ankie en Aad