Nieuw avontuur in Afrika

23 september 2017

Nog ’n paar nachtjes slapen en dan op zondag 1 oktober is het zover: onze reis naar Namibië en Botswana, kan beginnen. Wij worden naar Schiphol gebracht door Carla en/of Paul, of misschien wel allebei .  Wij hebben om een uurtje of 18.15 op Schiphol afgesproken met Ron en Klazien. Voor de vlucht willen wij daar op het gemak even een hapje eten, want onze vlucht vertrekt om 22.45 uur. Duur van de vlucht is 12.25 uur met een tussenstop in Luanda. Toch noemen ze dit een rechtstreekse vlucht. Aankomst in Windhoek is 11.10 uur op maandagochtend.

Als het goed is worden we dan opgehaald door iemand van Bobo campers, waar wij de Discoverer FunX 4x4 campers bij hebben gehuurd. De overdracht van de campers duurt meestal zo’n 1,5 a 2 uur, dus wij hopen toch zeker om een uurtje of 2 richting Gobabis te kunnen rijden. Daar eerst bij de Spar boodschappen doen en daarna de camping opzoeken. In tegenstelling tot eerdere reizen hebben wij, met name in de eerste paar weken van de reis, vrijwel alle campings geboekt.

Dit is in de parken in Botswana verplicht, dus omdat Ron toen toch al lekker bezig was, zijn in goed onderling overleg ook andere camp sites al geboekt. Er zitten een paar welbekende tussen, zoals Roy’s Rest Camp, maar ook een paar nieuwe, dus dat maakt het wel heel erg leuk weer.

Via het  linkje hierboven kun je zien welke campers wij deze keer gehuurd hebben. 4x4 is echt wel heel erg makkelijk als je, zoals gaat gebeuren, over gravel en zandwegen gaat rijden.
In Botswana gaan wij o.a. naar Moremi en Chobe. Mocht je het leuk vinden om wat plaatjes ervan te zien, kun je de linkjes aanklikken of kopiëren.

Daarna rijden wij in Namibië via de Caprivi richting Etosha National Park http://www.etoshanationalpark.org/

Via het linkje kaart (3D) kunnen jullie zien welke route we willen gaan rijden.

1. Mieke:
    23 september 2017
    Gaat nu opschieten.
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen. XXX
  2. Aad van der Meer:
    24 september 2017
    Erg spannend en leuk allemaal. Komt ook allemaal weer boven drijven als wij jullie route zien. Goed gepland allemaal. Maakt er een mooie reis van en als jullie verbinding hebben houd ons op de hoogte.
  3. Klaziena:
    24 september 2017
    We gaan zoooo erg genieten. Fijn om het weer samen met jullie te doen. 🤗
  4. Ankie:
    25 september 2017
    Ga jullie zeker volgen. Leuk om zo de reis een beetje mee te beleven. Heel veel plezier
  5. Koos en jannie:
    25 september 2017
    Wij wensen jullie een fantastische reis. We hopen zo ook een beetje mee te genieten.
    Heel veel plezier