7 oktober

11 oktober 2017

7 oktober 2017, van Audi camp Maun naar Savuti in Chobe National Park
Vanochtend om half 6 opgestaan, want we wilden om 7 uur gaan rijden. Douchen, ontbijten en om 10 voor 7 reden wij de camping af. Prima plek, mooie douches, fijn zwembadje en vriendelijke mensen.
De eerste 80 km gingen zeer soepel, daarna werd de weg steeds slechter en het rijden steeds zwaarder. Inmiddels Chobe N.P. ingereden. Onderweg meer dan 100 olifanten gezien, heel indrukwekkend. Ook giraffes, impala’s, duikertjes = een kleine bokkensoort. Heel veel mooie vogels, meerdere coucals, little bee eaters, 2 paartjes kori bustards en de schitterende secretarisvogels.
Uiteindelijk waren wij om half 4 bij de office van de campsites. Bleek dat Jos de verkeerde papieren bij zich had. Ron heeft heel in het begin, tijdens het plannen en boeken de datum voor deze campsite aangepast. Gelukkig had Ron wel de goede papieren bij zich. Na veel zoeken en rijden door mul zand eindelijk de campsite gevonden, dachten wij. Stoeltjes en tafeltjes eruit, bier op tafel en toen kwam iemand zeggen dat wij 1 nacht op nr. 6 moesten staan en de volgende dag op deze plek terug komen.
Dus alles er weer in en op zoek naar de juiste plek. Deze plek lag iets naar achteren en was grotendeels mul zand. Zoeken naar een plek om te staan, maar ook om weer makkelijk te kunnen wegrijden. Alles neergezet en aan het eten begonnen na wat te hebben gedronken. Nasi schafte de pot. Was weer lekker. Nog een potje skipbo gedaan en naar bed gegaan. De mannen waren totall loss. Het rijden vergt heel veel concentratie omdat het veel meer lijkt op een BMX parcours dan op een rijpad.
Morgen een dagje rust. Daarna naar Ihaha. Ook weer dik 150 km. Het is een pittige reis tot nu toe. De wegen zijn veel slechter dan wij dachten.