8 oktober

11 oktober 2017 - Savuti, Botswana

8 oktober 2017, Savuti camp site
Vandaag een rustig dagje, dus op het gemak opgestaan. Ontbijt klaar gezet en vervolgens zitten eten omringd door Francolins, dwerg mangoestes, bush eekhoorns en Yellowbilled en Redbilled Hornbills. Je kunt merken dat zij aan mensen gewend zijn, want 1 eekhoorn zat zowat op mijn schoot. Daarna de spullen weer opgeruimd en afgewassen en in de camper gelegd. Vervolgens naar de nieuwe plek gereden, die een stuk beter is. Recht t.o. het ablusion blok, ook fijn. Daarna om beurten even gaan douchen, en ik vergeet de deur van de camper dicht te doen, dus toen hadden we gelijk bezoek. Kon Jos weer puin ruimen. Een paar dwerg mangoestes binnen geweest.
Terwijl Klazien en ik bezig waren met de was, hoorden wij ineens heel dichtbij het tetteren van olifanten en dat rommelende geluid dat zij soms maken. Was nog ff spannend. Maar het verdween weer. Gisteravond wat sinasappelresten weg gegooid, dus ik zei al: zeker nijdig dat ze er niet bij kunnen.
Koffie gedronken met een koekje erbij en alvast iets aan het eten gedaan, althans Klazien. Vanavond de eerste bbq. Lekker.
Ik kwam terug van het toilet toen Klazien riep olifant. Bleek een grote mannetjes olifant over de campsite naast ons gewandeld te zijn, de weg overgestoken en na wat twijgen te hebben verorberd door gelopen richting toilet gebouw. Waar Jos net naar buiten kwam. Dus Ron ging er naar toe om hem in te seinen. De olifant trok zich van niemand iets aan en wandelde kalmpjes verder. Ook weer meegemaakt.
Terwijl de mannen de bbq aanstaken begon het te onweren. Tegen de tijd dat wij wilden gaan eten begon het te regenen. Het bliksemde flink en het rommelde ook en het eindigde ermee dat wij binnen gegeten hebben. Na het eten nog een paar spelletjes skipbo gedaan en alweer vroeg naar bed. Gelukkig was het inmiddels droog geworden en hebben wij weer redelikk geslapen. Jos is een beetje grieperig geworden. Waarschijnlijk op de tocht gelegen. Want het is zo warm dat alle raampjes (2) t.o. elkaar open staan, en het dakluik staat ook open. Nou ja, ik heb een heel arsenaal aan middeltjes bij me, dus komt vast wel goed.